Kreativci, jak často chodíte do svého grafického archívu? Vyzývám vás: občas se ohlédněte po vaších starších kouscích. Mám teď na mysli pochopitelně grafické kousky. A položte si pár možná nepohodlných otázek.
Možná se za chvilku stane, že trochu přehodnotíte vaši starou grafiku z loňského léta – a to je přeci nesmírně pozitivní.
Vemte si libovolný váš starší kousek a pojďme se společně a nemilosrdně ptát (možná to už příště způsobí kompletní změnu vašeho grafického stylu).
8 dotěrných otázek:
1. Kompozice
Jak je na tom vaše kompozice? Je divoká jako Orlice? Je ta kompozice v souladu s vaší značkou?
Nebo z toho teče nuda?
2. Písmo
Je primární hlavní písmo dostatečně zajímavé, neokoukané, sebevědomé?
Nebo se vám do plakátu na hlavní místo dostal okoukaný font?
3. Hierarchie
Mám tam dostatečně velikostně rozlišené texty, ať mi primární sdělení nesplývá se sekundárním/terciárním nápisem?
4. Alespoň jeden WOW!
Je na plakátě alespoň jeden [WOW] - vizuálně SKVOSTNÝ prvek? Např ➛ skvělé originální písmo ➛ úžasné světlo na fotce ➛ nezvyklý úhel pohledu na hlavní objekt ➛ extrémní zoom detailu ➛ úchvatný barevný akord apod...
Bez tohoto jediného vizuálního diamantu je plakát chudinka bez charismatu.
5. Respekt k hlavnímu šéfovi
Nenarušuje/neohrožuje mi nic tohoto hlavního charismatického hráče na ploše?
6. Je tam všechno nutné?
Není na plakátě něco navíc? Něco postradatelného, co by klidně mohlo být vyhozeno pryč?
7. Baví mě?
Jak dlouho mě tenhle plakát baví? Dokáže mě něčím zaujmout i při druhém/třetím pohledu?
8. Je můj plakát nositel mé vize?
Předává plakát to nejlepší z mé firemní/osobní vize? Předává mou klíčovou message?
Kreativci, mějte své staré kousky rádi! ㋡ To díky nim rostete.
S pozdravem Michal Žižka
Comments