top of page
Michal Žižka

Klidně roztrhni fotku!

Updated: Oct 7, 2023

Primárním cílem plakátu je okamžitě vizuálně zaujmout. Už za chvilku uvidíte vydařený plakát na festival Augenblick.


Augenblick, to je festival německy mluveného filmu – přehlídka colovečerních i krátkometrážních filmů. Augenblick znamená = okamžik.


Pojďme rovnou k příkladu!



Co na plakátě funguje?


Foto-manipulace

Grafik nečekaně a překvapivě zasáhl přímo do snímku. Čímž okamžitě nastolil velmi odvážný tón komunikace s divákem. Úmyslně nešel cestou "hladit po srsti" přes líbivou fotografii. Úmyslně chtěl překvapit.

+

Oční kontakt s divákem

Využil známého fíglu: model na fotografii se dívá přímo na vás!



Grafický TIP!

Rotrhnout portrétní fotku? – jak primitivní! Ale na plakátě to funguje skvěle!

Práce s fotkou

  • využití tváře jistě půvabné ženy, ale není to jen tuctová líbivá modelingová fotka – tahle tvář má expresivní charisma

  • aplikace extrémně jednoduchého, ale funkčního principu vytržení detailu fotky a zazoomování

  • zesílení očního kontaktu

  • ve výsledku prakticky není možné si této tváře z plakátu nevšimnout

Písmo

  • Máme tady svým rozsahem (délkou textů) naprosto úsporné řešení –žádné slovo na plakátě není zbytečné

  • Všimněte si ozvlášťňujícího detailu s mile "deformovaným" písmenem B

  • Panuje zde naprostý pořádek, chcete-li systém v typografií. Grafik přesně věděl, kam jednotlivé texty umísťovat. Všimněte si, jak přesně lícuje popisek festivalu nad slovem November. Stejně tak lícuje i spodní okraj textů v patičce plakátu. Tohle kompoziční řešení není žádná náhoda, ale chirurgicky přesné umístění s přesností na jednotky pixelů. Proč je šikovné dodržet zásadu ať to všechno vzájemně lícuje? Protože chcete působit jako profesionál. Určitě nechcete působit, jako rozháraný chaotik, neučesaný a neupravený:) Většinou platí, že vizuální prezentace vám udělá lepší službu, když bude vnitřně vzájemně vyladěná – do posledního detailu. Podá to všem divákům zprávu, že ve vaší grafice, tak i ve vašem byznyse máte vše pod kontrolou. Úroveň grafiky je schopna o nás prozradit mnohem více, než si myslíme. V grafické ploše se vyplatí pamatovat na univerzální zákon, který říká: všechno s něčím souvisí.


Barevnost

  • skvělý barevný akord: grayscale + modrý ultramarín

  • vzájemně se dobře doplňují, ta modrá skoro získává svou výrazovou sílu právě díky jemným šedým odstínům

Další příklady foto-manipulace



Tohle byla 2minutová grafická jednohubka.

S pozdravem Michal Žižka



6 views0 comments

Comments


bottom of page