top of page
Michal Žižka

GRAFICKÝ ZÁZRAK 2: ZMĚŇA PERSPEKTIVY





JEN PŘIPOMÍNÁM, ŽE...

Chceme okamžitě nepřehlédnutelný design. Chceme uchvátit roztěkaný pohled publika. Chceme sestavit grafickou optickou past, kterou nelze ignorovat. A taky se nám tímhle fíglem povede okamžitě zastínít okolní bez-invenční tuctový design. Sorry, milá grafická konkurence, ale tohle je funkční grafická mechanika!

JAKÉ INGREDIENCE POUŽÍT?

Je to jednoduché, použijeme v principu jen dvě složky!




Varování: Když zobrazíte váš námět z toho prvního pohledu, který vás napadne, patrně skvělý design neuděláte. Své publikum neohromíte, takže na to pojďme jinak.


Pojďme rovnou k příkladu

Pojďme si to ukázat na jednom hypotetickém příkladě: Dejme tomu, že děláte grafiku pro veslařské závody.


A teď mi řekněte, jaký je první motiv, který vás napadne? – zkusím hádat, budou to asi veslaři, že? Takže hlavní motiv bychom měli. Veslaři jsou fajn, už sami o sobě jsou atraktivní –>> jo! Ale rozhodně ne takto:



Takhle bychom už už brnakli o grafickou banalitu! Takhle nějak si to totiž představí každý! A to je ten problém.



A teď použijeme tu slibovanou změnu obvyklé perspektivy.


GRAFICKÁ ANATOMIE – co tam tak dobře funguje?

A šup – máme hnedka grafické osvěžení, jak pro vás, tak později u diváka!


A máte vyhráno! Zkrátka nabídněte roztěkanému divákovi nezvyklý, nevšední pohled na váš hlavní objekt. Však to porovnejte na dalších verzích...





Chcete další důkaz radikální perspektivy? WOW!


Tenhle perspektivní princip vám vtáhne diváka přímo dovnitř plakátu, už během první vteřiny.


Přátelé, tato lekce vás ponouká: podívejte se na váš hlavní motiv z ptačí nebo žabí perspektivy! Až se z toho divákovi zatočí hlava!


S grafickým pozdravem Michal Žižka


Comments


bottom of page