top of page
Michal Žižka

Varování: samoúčelné barevné přechody

Tohle je super-rychlé varování: nenechte se snadno zlákat atraktivními barevnými přechody. Vypadají sice COOL, ale když si to graficky nepromyslíte, tak to vašemu designu ve výsledku spíše ublíží.

Uznávám, že grafient je lákavý

Vytvořit barevný přechod v grafickém programu je věc lákavá, technicky je to velmi jednoduché, to ano. Jenomže jednoduchost aplikace a smysluplné použítí jsou dvě různé věci.



Varuji před aplikací barevných přechodů bez vnitřního či přímého vztahu k vašemu tématu.


Tedy pokud byste chtěli podlehnout pokušení, tak se sami sebe prosím vždy zeptejte: jaký má ten grafický gradient vztah k mé informaci? A pokud si férově odovíte, že je to jen samoúčelná ozdoba, tak na to zkuste ještě jít jinak.


Na druhou stranu

Abych byl fér, samozřejmě si umím předsavit situaci, že máte jen 10 minut na tvorbu vašeho designu a jde vám jen o text, tak dokáži pochopit že barevný grafient vás jaksi instantně zachrání.

Snažím se jen varovat před tím, že si divák u vašho designu řekne:

"Hm ... neměl tam co dát, šoupnul tam gradient".
"Chce se jen okamžitě zalíbit, tohle by zvládl každý"
"To je hodně laciné, pche!"

No uznejte, přesvědčil by třeba tento design náročnější přemýšlivé publikum?



Tak a teď je správný čas se posunout k otázce:


Kdy a jak použít barevný přechod?

A jak to má teda vypadat?

V článku Chytrý gradient uvidíte sérii parádních plakátů od talentovaného Maria Carpe a dalších tvůrců. Barevný gradient je tam dokonale vetknut do struktury celého designu. Tak se pojďte pokochat.



S pozdravem Michal Žižka



Comments


bottom of page