Je to grafická záhada! Můžu mít sebe-zajímavější námět, ale stejně mi z toho vzniká grafická triviálnost. Čím to může být?
Libuška z Dobrušky
Díky za dotaz, slečno Libuško.
Krátké pojednání o úhlu záběru, nikoliv ve filmu ale ve vaší grafice.
Když zobrazíte váš námět z toho prvního pohledu, který vás napadne, patrně velkou díru do světa grafiky neuděláte.
V čem je problém?
Vždyť námět je ok! Tak v čem je zakopaný pes?
No, věřte mi, samotný námět vás nespasí. Mnohokrát jsem zažil, že to, co mi přinesla první skica nebylo ani vzrušující, a už vůbec ne překvapivé.
Pojďme si to ukázat na jednom hypotetickém příkladě: Budeme dělat grafiku pro veslařské závody.
Co tedy dáme na plakát?
Samozřejmě že veslaře! Takže hlavní motiv bychom měli. Potřebuji tam veslaře –>> dám tam veslaře. Jenže přesně tohle zavání grafickou banalitou! Takhle nějak si to představí asi každý!
Klasický pohled z boku, jakoby pozorovatel plaval na hladině. To je vskutku velmi předvídatelný záběr. Z toho COOL grafiku neuděláme!
Pojďme na to jinak!
Změníme perspektivu, změníme záběr celé scény.
A šup – máme hnedka grafické osvěžení, jak u vás, tak u diváka!
Takhle dostanem do grafiky ptačí nebo žabí perspektivu.
Zkrátka poskytneme roztěkanému divákovi nezvyklý až nevšední pohled na váš hlavní objekt. Však to porovnejte.
A další příklady použítí cool perspektivy
Tohle přeci už musí diváka vtáhnout!
Přátelé,
tato lekce vás ponouká: použijte na váš hlavní motiv ptačí nebo žabí perspektivu! Až se z toho divákovi zatočí hlava!
S pozdravem Michal Žižka
Commentaires